Köpvillkor

Martells Glutenfria AB (org.nummer 559297-9909, adress: Sallyhillsvägen 2, 853 53 Sundsvall) säljer glutenfria bröd och bakverk.

E-handeln sker i enlighet med Distans- och hemförsäljningslagen (Lag 2005:59). Då produkterna är livsmedel tillämpas ingen ångerrätt.

Vill du komma i kontakt med oss, skicka ett mejl till info@martellsglutenfria.se med ditt ärende så blir du kontaktad så snart som möjligt.

Alla våra priser anges i svenska kronor, SEK. Vi reserverar oss för eventuella prishöjningar, momsjusteringar, valutaförändringar, tryckfel, prisfel, skrivfel, slutförsäljningar, lagerfel, eller liknande. En produkt som redan skickats från vårt bageri påverkas inte av en eventuell höjning eller sänkning av priset som sker efter ordertillfället, till exempel kampanjer eller rabattkoder. Eventuella kampanjer är tidsbegränsade och kan inte kombineras med andra erbjudanden.

Betalning hanteras med Klarna Checkout.

Klarna Checkout erbjuds i samarbete med Klarna AB. Klarna Checkout skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp, sedan väljer du hur du vill betala. Du kan välja mellan Klarna faktura, Klarna konto eller att betala direkt med kort eller via banköverföring.

Genom att använda Klarna Checkout godkänner du Klarna AB:s (556737-0431, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm), ”Klarna”, villkor. För att få använda Klarna Checkout måste du vara minst 15 år.

Identifiering, anpassning och riskbedömning

För att säkert kunna identifiera dig och förhindra obehörigt nyttjande eller missbruk av Klarna Checkout samt för att uppfylla kraven enligt god kreditgivningssed behöver Klarna säkerställa din identitet. Företaget Klarna inhämtar tilläggsinformation såsom personnummer, namn och adress samt, vid val av kreditalternativ, kreditinformation från olika leverantörer. Klarna behöver även använda den information som du kan ha lämnat vid tidigare köp, allmänt tillgänglig information på internet samt information om hur du tidigare har uppfyllt våra betalningsvillkor, för att göra en riskbedömning.

Klarna Checkout anpassar automatiskt riskbedömningen, och därmed utformningen av tjänsten, för varje gång du använder tjänsten och du behöver inte ange mer information än nödvändigt. I vissa fall visas tidigare angiven och av Klarna godkänd adress till dig så snart du uppgivit din e-postadress och ditt postnummer. Den godkända adressen får endast användas i syfte att förifyllda adressuppgifterna i direkt samband med ett köp. Du kan enkelt undvika att den godkända adressen förifylls genom att välja att tillämpa en PIN-kod. Genom att slutföra köpet bekräftar du din identitet och korrekt leveransadress.

Betalning, avgifter

Klarna Checkout uppvisar de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ där så är möjligt. Vid betalning med faktura gäller Klarnas vid var tid gällande fakturavillkor; f.n. 14 dagars kredit, en påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta motsvarande 24 % plus vid var tid av Riksbanken fastställd referensränta.

Det kostar inget att använda Klarna Checkout. Eventuella skatter eller avgifter kan dock tillkomma genom valt betalningsalternativ, se närmare de enskilda betalningsvillkoren för det alternativ du väljer. Klarna kan när som helst addera eller ta bort ett eller flera betalningsalternativ av de som erbjuds i Klarna Checkout.

När du slutför ett köp via Klarna Checkout träffar du och Klarna ett avtal där Klarna bl.a. garanterar att du inte behöver betala om du inte får dina varor. Klarna ersätter samtidigt butiken för det du handlat och övertar därmed rätten att få betalt. Oavsett vilket betalsätt du väljer så går din betalning därmed till att reglera den fordran Klarna har.

Här kan du läsa de fullständiga villkoren för Klarna Checkout.

Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post: info@martellsglutenfria.se

Den 25 maj 2018 trädde den nya dataskyddsförordningen, även kallad GDPR, i kraft. General Data Protection Regulation är en gemensam lag som gäller för alla EU/EES-länder. Vår verksamhet är anpassad enligt gällande föreskrifter, både när det gäller organisation och teknik. Tegsnäs Group AB är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund.

För att kunna upprätthålla vår verksamhet och ge bra service till våra kunder behöver vi samla in en del personuppgifter. Vi samlar in och lagrar personuppgifter för att kunna uppfylla avtal gentemot våra kunder. Dessutom lagras personuppgifter i fakturerings- och marknadsföringssyfte.

Personuppgifter lagras i samband med att en order läggs i webbutiken. Om ni väljer att få e-postutskick lagras er mailadress i en e-postlista.

Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

Vi förmedlar eller säljer aldrig vidare personuppgifter till tredje part om det inte finns en rättslig grund.

Vill du veta vilka personuppgifter vi sparat om dig eller om du vill att vi ska radera dem, kontakta oss på info@martellsglutenfria.se. Likaså om du har några andra frågor.

Mer detaljerad information om GDPR kan du läsa hos Datainspektionen.

Vid beställning väljer du dag och plats för avhämtning i webbutiken. Avhämtning kan ske hos Martells Glutenfria på Sallyhillsvägen 2 i Sundsvall eller hos något av våra ombud.

Om vi på grund av sjukdom eller skada inte kan leverera er beställning till utsatt datum blir du meddelad och kan välja ett annat leveransdatum eller att få pengarna tillbaka.

Vi levererar själva varorna till ombuden där du som kund kan hämta din beställning.

Varor som inte hämtats ut efter 48 timmar kasseras.

Då produkterna är livsmedel tillämpas ingen ångerrätt.

Varan du köper av oss ska vara felfri vid leverans. Skulle produkten vara defekt på något sätt önskar vi att det anmäls till oss inom så snart som möjligt efter att leveransen har mottagits.

Om en tvist inte kan lösas i samförstånd kan du som kund alltid vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden: arn.se. För boende i annat EU-land än Sverige går det att lämna klagomål via EU-kommissionens plattform för medling i tvister: ec.europa.eu/consumers/odr

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

Vi anser oss befriade från att fullgöra våra förpliktelser i de här villkoren i händelse av ändrad lagstiftning, myndigheters åtgärd, konflikt på arbetsmarknaden, brand, översvämning, krig, terrorism, sabotage, olyckshändelser av större omfattning eller liknande händelser.

Vi förbehåller oss rätten till ändringar av våra köpvillkor. Ändringar publiceras online på webbplatsen. Våra köpvillkor anses accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.