Beställ nu, få 10% rabatt på din första beställning! Uppge kod GLUTENFRITT i kassan

FAQ

Köpvillkor

Martells Glutenfria AB (org.nummer 559297-9909 adress Sallyhillsvägen 2, 853 53 Sundsvall) säljer glutenfria bröd och bakverk.

E-handeln sker i enlighet med Distans- och hemförsäljningslagen (Lag 2005:59).

Då produkterna är livsmedel tillämpas ingen ångerrätt.

Kontakta Martells Glutenfria

Vill du komma i kontakt med oss, skicka ett mejl till info@martellsglutenfria.se med ditt ärende så blir du kontaktad så snart som möjligt.

Kontakta oss

Om en tvist inte kan lösas i samförstånd kan du som kund alltid vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden: arn.se. För boende i annat EU-land än Sverige går det att lämna klagomål via EU-kommissionens plattform för medling i tvister: ec.europa.eu/consumers/odr

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

Vi anser oss befriade från att fullgöra våra förpliktelser i de här villkoren i händelse av ändrad lagstiftning, myndigheters åtgärd, konflikt på arbetsmarknaden, brand, översvämning, krig, terrorism, sabotage, olyckshändelser av större omfattning eller liknande händelser.

Vi förbehåller oss rätten till ändringar av våra köpvillkor. Ändringar publiceras online på webbplatsen. Våra köpvillkor anses accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

Alla våra priser anges i svenska kronor, SEK. Vi reserverar oss för eventuella prishöjningar, momsjusteringar, valutaförändringar, tryckfel, prisfel, skrivfel, slutförsäljningar, lagerfel, eller liknande.

En produkt som redan skickats från vårt bageri påverkas inte av en eventuell höjning eller sänkning av priset som sker efter ordertillfället, till exempel kampanjer eller rabattkoder.

Eventuella kampanjer är tidsbegränsade och kan inte kombineras med andra erbjudanden.

Betalning hanteras via Stripe Payments Europe, Limited, The One Building, 1 Grand Canal Street Lower, Dublin 2, Ireland (registreringsnummer 513174).
Stripe är en certifierad betaltjänstleverantör under tillsyn av Central Bank of Ireland och uppfyller säkerhetsstandarden PCI DSS för hantering av kortuppgifter.

Betalningsalternativ

Genom Stripe erbjuder vi flera betalningsalternativ:

  • Kortbetalning (Visa, Mastercard, American Express)

  • Swish

  • Klarna (faktura, delbetalning eller direktbetalning)

När du genomför ett köp hanteras betalningen säkert av Stripe.
Vi har aldrig tillgång till dina fullständiga kort- eller betaluppgifter.
All betalningsinformation krypteras och behandlas endast av Stripe samt, i förekommande fall, Klarna eller Swish.


Betalning via Klarna

Om du väljer Klarna som betalmetod gäller Klarnas egna villkor.
Klarna kan komma att utföra en identitets- och kreditkontroll samt samla in nödvändig information för att kunna genomföra köpet.
Du kan läsa Klarnas fullständiga villkor här:
https://www.klarna.com/se/villkor/


Betalning via Swish

Vid betalning med Swish dras beloppet direkt från ditt konto när beställningen bekräftas.
Transaktionen hanteras via Stripe, men själva betalningen genomförs av Getswish AB enligt Swishs egna villkor:
https://www.getswish.se/integritetspolicy/


Avgifter och återbetalningar

Det tillkommer inga extra avgifter från vår sida vid betalning via Stripe.
Eventuella kostnader eller räntor som rör delbetalning eller faktura hanteras av Klarna enligt deras villkor.

Vid återbetalning sker detta via samma betalningsmetod som användes vid köpet.
Om något är fel i din orderbekräftelse ber vi dig kontakta oss direkt på
info@martellsglutenfria.se


Behandling av personuppgifter

Stripe, Klarna och Swish behandlar person- och betalningsuppgifter i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning (GDPR) och sina respektive integritetspolicys:

Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post: info@martellsglutenfria.se

Den 25 maj 2018 trädde den nya dataskyddsförordningen, även kallad GDPR, i kraft. General Data Protection Regulation är en gemensam lag som gäller för alla EU/EES-länder. Vår verksamhet är anpassad enligt gällande föreskrifter, både när det gäller organisation och teknik. Martells Glutenfria AB är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund.

För att kunna upprätthålla vår verksamhet och ge bra service till våra kunder behöver vi samla in en del personuppgifter. Vi samlar in och lagrar personuppgifter för att kunna uppfylla avtal gentemot våra kunder. Dessutom lagras personuppgifter i fakturerings- och marknadsföringssyfte.

Personuppgifter lagras i samband med att en order läggs i webbutiken. Om ni väljer att få e-postutskick lagras er mailadress i en e-postlista.

Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

Vi förmedlar eller säljer aldrig vidare personuppgifter till tredje part om det inte finns en rättslig grund.

Vill du veta vilka personuppgifter vi sparat om dig eller om du vill att vi ska radera dem, kontakta oss på info@martellsglutenfria.se. Likaså om du har några andra frågor.

Mer detaljerad information om GDPR kan du läsa hosDatainspektionen.

Vid beställning för leverans med DHL väljer du det alternativet i kassan i webbutiken. Där kan du välja hos vilket ombud du vill hämta ditt bröd. Beställningar inkomna före måndag kl. 13:00 bakar vi på tisdag eller onsdag och skickar samma dag. Beställningar inkomna senare i veckan bakas och skickas tisdag eller onsdag veckan därpå.

Vid beställning för avhämtning hos oss eller något av våra lokala ombud väljer du dag och plats för avhämtning i kassan i webbutiken. Beställ senast 13:00 dagen innan du vill hämta ditt bröd. Avhämtning sker hos Martells Glutenfria på Sallyhillsvägen 2 i Sundsvall eller hos något av våra lokala ombud dit vi själva levererar brödet samma dag som det bakas..

Om vi på grund av sjukdom eller skada inte kan leverera er beställning till utsatt datum blir du meddelad och kan välja ett annat leveransdatum eller att få pengarna tillbaka.

Att enstaka kakor går sönder under transporten kan vi inte ta ansvar för men om ditt paket har blivit skadat, ta foton och kontakta oss så löser vi det på något sätt.

 

Varor som inte hämtats ut efter 48 timmar kasseras.

Då produkterna är livsmedel tillämpas ingen ångerrätt.

Varan du köper av oss ska vara felfri vid leverans. Skulle produkten vara defekt på något sätt önskar vi att det anmäls till oss inom så snart som möjligt efter att leveransen har mottagits.